En cuanto a mi propio análisis adicional, hay dos párrafos del artículo que me dan qué pensar:
“Projects like this can impact lives around the world, for the next billion students from China and India,” said George Siemens, a MOOC pioneer who teaches at Athabasca University, a publicly supported online Canadian university. “But if I were president of a mid-tier university, I would be looking over my shoulder very nervously right now, because if a leading university offers a free circuits course, it becomes a real question whether other universities need to develop a circuits course.”Yendo un poco más allá: ¿qué pasaría si una universidad no de élite, en lugar de tener que pagar a un profesor para impartir una asignatura complicada, hace que sus alumnos se apunten al curso de EdX o Udacity, y luego se lo cuenta como créditos propios? No me parece una idea de negocio tan alocada...a ver quién es el primero que lo hace.
Segunda idea:
“What faculty don’t want to do is just take something off the shelf that’s somebody else’s and teach it, any more than they would take a textbook, start on Page 1, and end with the last chapter,” he said. “What’s still missing is an online platform that gives faculty the capacity to customize the content of their own highly interactive courses.”Esta herramienta ya existe (al menos una que responde parcialmente a ello), y se llama TED-Ed, aquí está una descripción de sus objetivos.
ADDENDA: David Brooks también opina sobre el asunto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario